עגלת מוצרי הבריאות שלך
לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.
0.00 0

אוניה דה גאטו יכול לעכב את האנזים החיוני לשכפול נגיף הקורונה

מחקר מצא שהאוניה דה גאטו יכול לעכב את האנזים החיוני לשכפול נגיף הקורונה.
מחקר שנערך בתנאי מעבדה מצא שרכיבים הנמצאים בתמצית צמח אוניה דה גאטו, הצליחו לעכב את האנזים החיוני לשכפול נגיף הקורונה.
חוקרים בקולומביה ובפרו הראו במחקר במעבדה, שנערך בחודש נובמבר 2020, כי Uncaria tomentosa – צמח האוניה דה גאטו, המכונה “ציפורן החתול”
מפעיל בתנאי מעבדה, פעילות אנטי ויראלית נגד תסמונת נשימתית אקוטית חמורה Coronavirus 2 (SARS-CoV-2), אותו סוכן שגורם להתפרצות מחלת הקורונה 2019 (COVID-19).

ניתוח קודם באמצעות הדמיה ממוחשבת, שנערך על ידי צוות החוקרים, הראה כי רכיבים הנמצאים בתוך צמח האוניה דה גאטו -U. tomentosa עיכבו את האנזים 3CLpro של SARS-CoV-2, החיוני לשכפול הנגיף.
החוקרים אומרים כי לאור נתון תוצאות של מחקרים אחרים וממצאי המחקר שלהם בעקבות ניתוח קודם באמצעות הדמיה ממוחשבת, הם החליטו לחקור את הפוטנציאל האנטי ויראלי שיש ל- U. tomentosa כנגד SARS-CoV-2 בתנאי מעבדה.
המחקר גילה כי התמצית ההידרו אלכוהולית של צמח האוניה דה גאטו -,Uncaria tomentosa עיכבה שכפול נגיפי של SARS-CoV-2 וצמצמה את האפקט הציטופתי שלה על תאי Vero E6, לאחר 48 שעות של טיפול בלבד.
החוקרים ציינו שצמח האוניה דה גאטו – U. tomentosa נמצא כבר בשימוש נרחב בתור חומר המשפיע על תפקוד המערכת החיסונית וכי מחקרים קודמים הראו שלתמצית האוניה דה גאטו יש מגוון של השפעות על מספר וירוסים.
צוות החוקרים ציין שהמחקר הזה הוא הראשון שמדגים את ההשפעה האנטי-ויראלית של תמצית צמח האוניה דה גאטו -U. tomentosa על נגיף הקורונה החדש.
כיום, ארגון הבריאות העולמי (WHO) מכיר בכך שלרפואה המסורתית, לרפואה המשלימה ולרפואה האלטרנטיבית יש יתרונות רבים.
מספר מועמדים הכוללים השפעות אנטי ויראליות אפשריות נחקרו מתוך צמחי מרפא בשלב הטרום קליני”, אומרים החוקרים.
תרופות צמחיות יכולות להפוך לאופציה מבטיחה של התמודדות עם המגפה המתמשכת הנגרמת על ידי COVID19”, הם מציעים ואומרים.
מה עשו החוקרים?
החוקרים העריכו את הפעילות האנטי-ויראלית (נגיפית) של התמצית ההידרו אלכוהולית של קליפת גזע צמח האוניה דה גאטו – U. tomentosa בקרב תאי Vero E6 באמצעות בדיקת צמצום הפלאק ובדיקת של האפקט הציטופתי (CPE).
48 שעות בלבד לאחר הטיפול, הבדיקה לצמצום הפלאק הראתה כי תמצית צמח האוניה דה גאטו – U. tomentosa עיכבה את מספר חלקיקי SARS-CoV-2 המזוהמים ב- 92.7% במינון של 25.0 מיקרוגרם / מ”ל.
הטיפול בתמצית צמצם גם את ה- CPE ב- 98.6% במינון של 25 מיקרוגרם / מ”ל וב- 92.7% במינון של 12.5 מיקרוגרם / מ”ל.
המחקר מראה כי תמצית צמח האוניה דה גאטו – U. tomentosa מפעילה פעילות אנטי ויראלית כנגד SARS-CoV-2 בקרב תאי Vero E6, כפי שהוכח באמצעות ירידה במידת ריכוזה של תמיסה ויראלית
ו- CPE 48 שעות בלבד לאחר מתן הטיפול, אומרים החוקרים.
“צמח מרפא מבטיח במסגרת המאבק ב- COVID-19”
בהתבסס על התוצאות שלנו, U. tomentosa נחשב לצמח מרפא מבטיח במלחמה נגד COVID-19”, כותבים החוקרים.
עם זאת, יש לערוך בדיקות ספציפיות נוספות בתנאי מעבדה בשילוב עם מחקרים in vivo (בשטח) על מנת לאמת את הממצא שהתקבל בתנאי מעבדה.
החוקרים אומרים שהם מקווים שהממצאים יספקו תמיכה בהמשך המחקר של U. tomentosa ובסופו של דבר יובילו לתיקוף השימוש הקליני בתמצית זו במסגרת ניסויים רפואיים.

The hydroalcoholic extract of Uncaria tomentosa (Cat’s claw) inhibits the replication of novel coronavirus (SARS-CoV-2) in vitr