עגלת מוצרי הבריאות שלך
לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.
0.00 0

ויטמין U – מרכיב תזונה מבטיח ופחות מוכר.

ויטמין U – מרכיב תזונה מבטיח ופחות מוכר.
ויטמין U הוא מונח שהוטבע בתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת כדי לזהות תרכובת שנמצאה במיץ כרוב. למרות שמו, ויטמין U הוא לא באמת ויטמין אלא יותר נגזרת של חומצת האמינו מתיונין.
ויטמין U זמין לא רק כתוסף תזונה אלא גם נמצא באופן טבעי במזונות מגוונים, בייחוד בירקות מצליבים כמו כרוב, ברוקולי, כרוב ניצנים וקייל (ראוי לציין שהירקות המצליבים גם עשירים בוויטמין C, E ו-K, ובסיבים).
בנוסף, חברות הקוסמטיקה גם מוסיפות אותו לקרמים, לסרומים, למסכות פנים ולמוצרים נוספים.

יתרונות ושימושים:
ויטמין U הכי ידוע בתור טיפול בכיבי קיבה, אבל גם הוא גם מוכר כמשפר עיכול, מחזק המערכת החיסונית, מגן מפני אלרגיות מזון, מוריד רמות כולסטרול ומאיץ ריפוי של פצעים.
עם זאת, המחקר מוגבל ורק קומץ מהיתרונות הללו מבוססים מדעית.
כיב קיבה – כשוויטמין U נחקר לראשונה בשנות ה-50, כמה מהמחקרים שמצאו ששתייה של כליטר של מיץ כרוב ביום עזרה לכיבי קיבה להחלים במהירות גבוהה פי ארבע עד חמש לעומת טיפולים אחרים שהיו קיימים באותו הזמן.
ובכל זאת, החוקרים לא יכלו לאשר אם ויטמין U הוא שהיה אחראי להשפעות הללו או אם צריך לייחס אותן לשילוב של כמה מרכיבים תזונתיים יחד.

מאז, רק מחקרים מעטים בדקו את הנושא ולכן עדיין מוקדם לקבוע באופן חד משמעי שוויטמין U הוא יעיל נגד כיב קיבה.
כבד, כליות, ריאות. במחקר בבעלי חיים, ויטמין U עזר לרפא נזקי כבד שנגרמו על ידי חומצה ולפוראית – תרכובת שמשמשת כתרופה לאפילפסיה, לאיזון מצב הרוח ולעיתים גם לדיכאון.
במחקר נוסף, הכליות של חולדות שקיבלו חומצה ולפוראית ניזוקו פחות אצל אלה שקיבלו ויטמין U בנוסף לתרופה לעומת אלה שלא. מחקר נפרד בבעלי חיים מצא שוויטמין U מסוגל לצמצם את הנזק לריאות שנגרם מהתקפים אפילפטיים. כמובן שנדרשים מחקרים בבני אדם כדי שקביעות אלה יהיו מבוססות.

כולסטרול וטריגליצרידים:
למרות שיש ראיות לכך שוויטמין U בצורת תוסף תזונה יכול לעזור להוריד את רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בגוף, ראיות אלה הן חלשות מדי בשלב זה ונדרש מחקר נוסף לביסוסן.
ריפוי פצעים והגנה על העור – ויטמין U עשוי לעזור להגן מפני קרני השמש האולטרה-סגוליות וכן להאיץ את הריפוי של פצעים.
מחקרים שנערכו על בעלי חיים מצאו שכשוויטמין U בא במגע ישיר עם פצעים, הם נסגרים מהר יותר. בנוסף, נראה שוויטמין U מגן על העור מפני כוויות שמש ומפני פגיעות אחרות שנגרמות מקרני השמש.
על פי ממצאים אלה, ישנם חוקרים שטוענים שאפשר ואף רצוי להשתמש בוויטמין U במוצרי קוסמטיקה.
ובכל זאת, חשוב לציין שעדיין נדרשים מחקרים בבני אדם כדי לתמוך בתוצאות המחקר בבעלי חיים.
תופעות לוואי ואמצעי זהירות.

ככל הנראה, ויטמין U הוא בטוח לשימוש כשצורכים אותו ממזון לא מעובד. לעומת זאת, אין מספיק מידע באשר לתופעות הלוואי שנגרמות מצריכת ויטמין U בצורת תוספי תזונה.
לכן, יש להניח שהצריכה של מזונות עשירים בוויטמין U, כמו כרוב, ברוקולי, כרוב ניצנים וקייל, היא בטוחה.
חשוב לדעת שסוכנות הכימיקלים האירופית קבעה שוויטמין U יכול להזיק לעיניים ולעור, או לגרום לגירוי בריאות כשהוא בא במגע ישיר עם איברים אלה לכן השימוש בו במוצרים לטיפוח העור צריך להיות זהיר.

תכל׳ס – האם כדאי להתחיל לשתות מיץ כרוב?
למיץ כרוב, כמו למיצים ירוקים אחרים, יש כמה יתרונות בריאותיים לא מבוטלים כי תהליך הסחיטה מפרק את המזון ובכך עוזר לו להיספג בדם ביתר קלות.
באופן כללי, צריכת מזונות בריאים בצורת מיץ היא דרך מצוינת להעשיר את הגוף במרכיבים תזונתיים (כולל ויטמין U) ובנוגדי חמצון בדרך נוחה לצריכה.
עם זאת, לאנשים שנוטלים תרופות מסוימות באופן קבוע ולאנשים שסובלים מתסמונת המעי הרגיז או מבעיות בבלוטת התריס, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני שיחליטו לשלב מיץ כרוב בתזונה שלהם.
אם בכל זאת תבחרו לשתות מיץ כרוב, עשו זאת במתינות. מאחר שלמיץ כרוב יש טעם חזק מאוד, כדי להפחית את המרירות שלו ולהפוך אותו לטעים יותר מומלץ לשלב אותו עם מיצים אחרים, כמו תפוחים או גזר.
בנוסף, אם אתם ממש לא אוהבים את טעמו של מיץ הכרוב תוכלו פשוט לצרוך כרוב במאכלים כמו כרוב כבוש, כרוב ממולא או סלט קולסלו.